Problem med flyget?

När du drabbas av försenat, inställt eller överbokat flyg kan du ha rätt till hjälp från flygbolaget och ekonomisk kompensation.

Ta reda på dina rättigheter och räkna ut din ersättning med Flygkalkylatorn
Dölj lavinmeddelandet

December

2018-01-12

Här hittar du utdrag från Konsument Europas månadsstatistik för december 2017. Ladda ner hela statistikdokumentet längst ner på sidan.

Hur många kontaktade oss under december?

Antal kontakter: 498 stycken

När kontaktar konsumenter oss?

Inför köp: 8 procent
Efter köp: 87 procent
Övriga frågor: 5 procent

Vad kontaktar konsumenter oss om mest?

  1. Flyg
  2. Kläder och skor
  3. Bilvärderingar och hyrbilar
  4. Provpaket och abonnemang
  5. Kulturella tjänster

Vilka företag klagar konsumenter på mest?

  1. Carspy
  2. Företagsopinion
  3. Air Berlin
  4. Norwegian
  5. SAS
  6. Thomas Cook Airlines

Var ligger de flesta företag konsumenter klagar på?

  1. Tyskland
  2. Estland
  3. Danmark
  4. Storbritannien/Irland
  5. Norge

Vad läser konsumenter mest på konsumenteuropa.se?

  1. Försenat flyg
  2. Inställt flyg
  3. Försenat bagage
  4. Reklamationsrätten i Sverige
  5. I have received wrong or a defective product

Vilka frågor läser konsumenter mest i frågeforumet?

  1. Köpt skor hos Yeezy.se, är detta en äkta hemsida?
  2. 101reel.com har dragit pengar från mitt konto, vad gör jag?
  3. Vill avsluta medlemskap hos Vitality Club, hur gör jag?
  4. Känner ni till företaget Carspy, fick betala 199 kronor för en bilvärdering som jag trodde var gratis?
  5. Fullt med lögner hos Enduria Travel och vi ångrar vårt avtal med dem, vad kan vi göra?

Mer information

Ladda ner hela Konsument Europas månadsstatistik för december 2017 (pdf)