stäng

Frågor kring coronaviruset

Just nu får vi många frågor kring coronaviruset och vad som händer med bokade resor. Vi har samlat information om detta här på vår webbplats.

Här kan du läsa om vad som gäller i olika situationer

Om jag har handlat inom Sverige eller utanför EU, Norge och Island

Uppdaterad: 2019-08-14

Om du har handlat inom Sverige eller utanför EU, Norge och Island kan vi inte handlägga ditt ärende. Vi kan heller inte hjälpa dig om du har handlat i egenskap av näringsidkare, utan enbart om du är konsument.

Här får du hjälp att hamna rätt. Välj det som stämmer in på din situation:

Jag har handlat av ett svenskt bolag

– Då är du välkommen att kontakta Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå Konsument, där du även hittar kontaktuppgifter till din lokala konsumentvägledare. 

Jag har handlat från ett land utanför EU, Norge eller Island (ej USA)

– Då kan du hitta en konsumentorganisation i det aktuella landet genom Consumers International.

Jag har handlat från USA

– Då kan du vända dig till Better Business Bureau.

Jag har handlat i egenskap av näringsidkare

– Då kan du vända dig till Svensk handel eller Enterprise Europe Network.