stäng

Frågor kring coronaviruset

Just nu får vi många frågor kring coronaviruset. Eftersom Konsument Europa är en del av Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument har vi samlat information om vad som händer med bland annat bokade resor och evenemang på Hallå konsuments webbplats.

Konsumentinformation med anledning av coronaviruset på Hallå konsuments webbplats
Rekordmånga klagomål om finansbluffar Så lyckas du bäst med julhandeln Myndighetsnätverk uppmärksammar piratkopiering Ny tjänst gör det enklare att begära kompensation när flyget krånglar Se upp för piratkopior i julhandeln Så undviker du abonnemangsfällorna på nätet Klagomålen på hyrbilar ökar 200 000 svenskar drabbade av abonnemangsfällor Se upp med piratkopior på nätet Dejting på nätet kan bli en dyr kärlekshistoria Bättre biluthyrningsvillkor för konsumenter inom EU Lettland stoppar Carprice-reklam Fortsatt diskriminering vid online-handel inom EU Att resa med funktionsnedsättning – här är dina rättigheter vid flygtransporter Vilseledande annonser lurar in konsumenter i dyra abonnemang Nya lagförslag gällande gränsöverskridande e-handel Fortfarande oro över inkassobolaget Storm & Mets Lös din tvist enkelt online Köpa bil från ett annat EU-land - en bra affär? Bilvärderingssajter - det största problemet för konsumenter under 2015 Svårt för flygresenärer att få kompensation Låt inte e-tomten lura dig Många konsumenter ångrar timeshare-avtal Biluthyrare har enats om bättre villkor 8 tips för att undvika strul på semestern Är en extra garanti eller försäkring värd pengarna? Infurn bottennappet när 2014 summeras Ny checklista till hjälp vid e-handel i Europa Premiär för e-handelsguide till näringsidkare ECC-nätverket lanserar ny rese-app Tips till dig som ska till Fotbolls-VM 2014 Kortreklamation inom EU/EES - en möjlighet att få tillbaka dina pengar Konsumenter diskrimineras vid gränsöverskridande köp Viktigt att kunna lita på trygghetsmärken Rapport om vilseledande marknadsföring och obeställda varor Billigare att handla julklappar från andra EU-länder Hundratals klagomål mot danska FormLife Tryggare att handla över nätet inom EU Konsument Europa varnar för bedrägeriförsök via telefon Informationskampanj på Arlanda