stäng

Frågor kring coronaviruset

Samlad information om vad som gäller kring resor, beställda varor och evenemang finns på Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument webbplats. Konsument Europa är en del av Hallå konsument. 

Konsumentinformation med anledning av coronaviruset på Hallå konsuments webbplats

KLM och Air France nya regler för återbetalning av inställda resor

2020-06-16

KLM och Air France har uppdaterat sin policy när det gäller ersättning vid inställda flyg. Tidigare har enbart vouchers eller ombokning av resan erbjudits som ersättning.

Vid inställda flyg från Air France eller KLM kommer kunderna nu att kunna välja mellan ombokning, en voucher eller en kontant återbetalning oavsett avbokningsdatum för deras flyg. Kunder som redan fått en kupong och vill välja en kontant återbetalning, kan göra det.

Coronakrisens omfattning och antalet inställda resor gör dock att det kommer att ta längre tid än vanligt att få tillbaka pengar.

Uppdatering av policy gällande vouchers på KLM:s webbplats (på engelska) 

Mer information finner du på airfrance.com  eller  klm.com.