Sociala medier

Uppdaterad: 2015-05-22

Vår webbplats är vår huvudkanal för webbaserad information, men du kan även kommunicera med oss i sociala mediekanaler.

Vår målsättning är att bevaka vår närvaro i sociala medier och ge svar på dina frågor under ordinarie kontorstider, klockan 8.30–16.00. Ibland behöver vi mer tid för att ta fram ett svar. Mer information om våra öppettider och kontaktuppgifter hittar du här.

När raderar vi information från sociala medier?

Konsument Europa förbehåller sig rätten att ta bort egna och andras kommentarer och inlägg på de sidor som vi finns på. I normalfallet sker det tidigast efter tre månader. Om myndigheten efterfrågar information, eller får in kommentarer och inlägg som underlag till ett ärende, registreras detta i vårt diarium. Kommentarer och inlägg av stötande eller kränkande karaktär tas bort med omedelbar verkan. Myndigheten kommer inte att informera om att kommentarer eller inlägg har tagits bort från eller har överförts till diariet.

Har du ett gränsöverskridande problem?

Har du ett gränsöverskridande problem ska du inte anmäla det via våra sociala medier. Vi vill alltid ha in anmälan via vår webbplats eller via post. Intill den här sidan hittar du länken Kostnadsfri rådgivning som leder dig vidare till vår anmälningsfunktion på webbplatsen.