Kontakta oss

Uppdaterad: 2017-06-27

Om du har fått ett problem med en säljare i ett annat EU-land, Norge eller Island, så kan Konsument Europa hjälpa dig. Antingen genom direktrådgivning eller genom medling via våra systerkontor. ECC-nätverket har kontor i alla EU-länder samt Norge och Island.

Konsument Europas juridiska rådgivare.

Våra juridiska rådgivare. Från vänster: Iwona, Magnus, Fanny, Robin, Karolin och Simon.

Innan du kontaktar oss behöver du själv kontakta säljaren

Kanske löser sig ärendet direkt om du meddelar vad du är missnöjd med. Om du är osäker på hur du ska formulera dig kan klicka dig igenom vår Klagoguide för tips och brevmallar på olika språk. Observera att vi inte kan handlägga ditt ärende om du har handlat i Sverige eller utanför EU, Norge eller Island.

Hitta svaret på din fråga i vårt frågeforum

I vårt interaktiva frågeforum får du svar inom 24 timmar. Du kan även söka på befintliga frågor och svar. Skriv säljarens namn, (eller ett annat ord som beskriver ditt problem) i sökrutan så dyker alla frågor som har besvarats tidigare upp.

Anmäl via reklamationsblankett eller via mejl

Du kan också anmäla ditt ärende till oss via vår reklamationsblankett eller via mejl. Där har du möjlighet att bifoga dokumentation som bevisning i ditt ärende. Dokumentation behövs om vi ska dela ditt ärende med något av våra systerkontor i ett annat land.

Kontakta oss på telefon

Självklart är du välkommen att kontakta oss på våra telefontider. Vi vill dock göra dig uppmärksam på att telefonköerna periodvis kan vara långa.

Ring Konsument Europa

  • Måndagar 13.00-16.00 samt tisdag–fredag 9.00-12.00. Telefonnumret är: 054-19 41 50.

Jag har hamnat i en tvist med en säljare