Många klagomål gällande Electronova

2013-08-05

Konsument Europa har tagit emot flera klagomål mot det estniska företaget Electronova OU där konsumenter har förskottsbetalat mobiltelefoner via banköverföring men sedan inte fått någon leverans och inte heller något svar från företagets kundtjänst.

Konsument Europa har skickat klagomålen vidare till vårt estniska systerkontor för medlingsförsök. Om det rör sig om ett rent bedrägeri har ECC-nätverket små möjligheter att assistera.

För att Konsument Europa ska kunna assistera dig som konsument behöver vi kopior på orderbekräftelsen, betalningskvittens, reklamationen mot företaget samt dina kontouppgifter i formatet BIC och IBAN. Om du vill ha vår hjälp gör du en webbanmälan genom vår klagoblankett som du hittar intill den här sidan.

Den estniska konsumentskyddsstyrelsen har fört upp Electronova OU på sin svarta lista på grund av uteblivna leveranser och för att de inte svarar då konsumenter söker kontakt.

Om du anser att du utsatts för bedrägeri bör du göra en polisanmälan.