Konsument Europa är inte inkassobolaget Storm & Mets

Just nu ringer många upprörda konsumenter till oss i tron om att vi är Storm & Mets.

Vi vill påminna om att vi inte är inkassobolaget Storm & Mets, och vill därför uppmana konsumenter att noga läsa informationen på kraven Storm & Mets skickat ut så att dessa missförstånd kan undvikas.

Läs mer
Dölj lavinmeddelandet

Inställda flyg till och från Bryssel

2016-03-22

Med anledning av explosionerna i Bryssel har flygplatsen Zaventem stängts och evakuerats. Alla flyg till och från flygplatsen har blivit inställda.

Om ditt flyg har blivit inställt bör du kontakta din researrangör eller ditt flygbolag. De är skyldiga att hjälpa dig med allt från ombokning av din resa till mat och eventuellt boende. Det är viktigt att du sparar dina kvitton.

Mer information hittar du i vår artikel om inställt flyg och i Hallå Konsument:s reseguide.

Jag har bokat en resa till Bryssel och vill avboka - vad gör jag?

Kontakta din researrangör. I detta fall kan du inte räkna med att få pengarna tillbaka, men om du har ett avbeställningsskydd från researrangören, eller från din bank eller ditt försäkringsbolag, så kan detta täcka kostnaderna för avbokningen.

Om Utrikesdepartementet (UD) utfärdar en avrådan och researrangören ställer in resan ska du få tillbaka dina pengar.

Läs mer om situationen i Bryssel på UD:S webbplats.