Konsument Europa är inte inkassobolaget Storm & Mets

Just nu ringer många upprörda konsumenter till oss i tron om att vi är Storm & Mets.

Vi vill påminna om att vi inte är inkassobolaget Storm & Mets, och vill därför uppmana konsumenter att noga läsa informationen på kraven Storm & Mets skickat ut så att dessa missförstånd kan undvikas.

Läs mer
Dölj lavinmeddelandet

E-handeln i Norden fortsätter att öka

2016-03-14

Under 2015 handlade nordiska konsumenter på nätet, för cirka 161,6 miljarder kronor. Detta är en ökning med cirka 15 procent från föregående år. Från utländska sajter handlade man för cirka 40 miljarder kronor. Detta visar en ny rapport från PostNord: E-handeln i Norden 2016.

Rapporten visar att vi svenskar ligger långt fram i utvecklingen, och att vi har ett stort utbud, vilket har gjort oss konkurrenskraftiga på den globala e-handelsmarknaden. Norrmän, i synnerhet, handlar gärna från svenska webbplatser.

Våra nordiska grannar handlar oftare från utländska sajter

Vi handlar inte lika mycket från utländska sajter, som våra nordiska grannar. Däremot visar rapporten att vi ligger i framkant, och snabbt anpassar oss till ny teknik, vilket gör att vi gärna handlar via vår mobiltelefon. Vi tycker också att det är viktigt att leveransen sker på ett smidigt sätt; till vår brevlåda, eller till ett ombud.

I PostNords pressmeddelande kan du läsa mer om vad som framkommit i rapporten. Där kan du även ladda ner hela rapporten.