Ny information om konkursdrabbade Interior Addict

2015-07-01

Nyligen gick det webbaserade möbel- och inredningsföretaget KMA Republic/Interior Addict i konkurs. Här följer råd till dig som har drabbats av utebliven leverans av varor.

Konsument Europa har fått in många ärenden gällande missnöjda konsumenter som beställt varor av KMA Republic/Interior Addict. Tidigare i år gick företaget, som är baserat i Storbritannien, i konkurs. Nu kommer ny information kring ärendet.

Den brittiska konkursförvaltaren har fått i uppdrag att driva vidare företaget i konkurs* för att säkra tillgångar och hjälpa såväl företaget som inblandade kunder. Har du drabbats av utebliven leverans råder vi dig att fylla i den här blanketten, som du även når intill den här sidan, och sedan mejla den till konkursförvaltaren via den här mejladressen.

Det här händer vidare

De konsumenter som har fyllt i och mejlet dokumentet kommer senare att bli kontaktade och hållas uppdaterade i processen. Har du svårt att förstå vad de olika posterna på formuläret betyder har vi tagit fram en svensk översättning som kan vara till hjälp när ni fyller i formuläret, se länk intill artikeln.

Det är enligt konkursförvaltarna inte möjligt att uppskatta om och hur mycket ersättning som kommer att utbetalas. Har du frågor om ärendet är du välkommen att kontakta Konsument Europa via telefon eller mejl, se kontaktuppgifter intill den här artikeln. 

*Fotnot: Det sätt som Interior Addict nu drivs vidare på kallas "in administration" i Storbritannien, och det närmast motsvarande ordet på svenska är konkurs. Syftet är att försöka uppnå ett bättre ekonomiskt resultat för alla parter, än om man genomförde en omedelbar likvidation.