Konsument Europa är inte inkassobolaget Storm & Mets

Just nu ringer många upprörda konsumenter till oss i tron om att vi är Storm & Mets.

Vi vill påminna om att vi inte är inkassobolaget Storm & Mets, och vill därför uppmana konsumenter att noga läsa informationen på kraven Storm & Mets skickat ut så att dessa missförstånd kan undvikas.

Läs mer
Dölj lavinmeddelandet

Problem med en julklapp du köpt på nätet?

2016-12-21

Har du köpt en julklapp på nätet som du inte är nöjd med? Om du och säljaren inte kan komma överens kan ni lösa tvisten via webbplatsen Online Dispute Resolution (ODR).

Om du fått problem med ett köp ska du alltid i första hand vända dig till säljaren. Om du och säljaren inte kan komma överens och hamnar i tvist med varandra, kan du använda ODR-webbplatsen för att gå vidare med ditt klagomål.

Det här är ODR

ODR-webbplatsen har tagits fram av EU för att hjälpa missnöjda kunder. Där kan du, på ditt eget språk, klaga på en vara eller tjänst du köpt på nätet och hitta en neutral utomstående part som kan hantera tvisten – ett tvistlösningsorgan. Alla tvistlösningsorgan som finns med på webbplatsen uppfyller EU:s normer och är registrerade hos de nationella myndigheterna.

Mer information

Läs mer om hur ODR fungerar och de olika stegen i processen på EU-kommissionens webbplats. Du hittar även mer information om ODR i vår nyhet Lös din e-handelstvist på nätet.